.
Zajímavé akce:

25.1. Přednáška Posvátná a obřadní místa pohanů, Praha
7. - 9.2. Pohanský ples Ohnivá Brigit, Lučany nad Nisou


P.S.: V současné době publikuji také na webech PFIcz a Vody Života (stránky o zdraví, osobním rozvoji a spiritualitě).

.............................................................................................................................................................................

Jarní kouzla

12. dubna 2012 v 8:28 | Květa Liliana |  ČARODĚJNICTVÍ A MAGIE
Počátek jara je ideálním časem pro kouzla zaměřená na hojnost, plodnost, nové začátky a životní sílu.
Pro inspiraci vám tedy přináším několik jarních kouzel.




Probuzení země a požehnání semen

Pokud máte zahrádku, příchod jara je vhodnou dobou k probuzení země na vašich záhoncích. Za tímto účelem můžete oslovit jarní Bohy země a úrody, kteří zemi odemykají a zajišťují její plodnost.
Nezapomeňte ani na ovocné stromy. Zemi na záhonech i stromům můžete věnovat nějaký posilující dar - ať už ve formě vaší energie, písně nebo obětního nápoje (např. mléka s medem).
Stejně tak můžete požehnat semena, která budete v průběhu jara sít. Pokud je nabijete energií, možná se dočkáte neobvykle velké úrody nebo budou odolnější.



Nemáte-li zahradu, můžete věnovat podobnou péči pokojovým rostlinám. Mnohé z nich jistě budou potřebovat přesadit. Pokuste se na ně naladit, oslovit je a zjistit, co k životu potřebují (návod najdete v článku Souznění s přírodou).


Vejce růstu a splněných přání

Vajíčka jsou výbornou pomůckou pro jarní kouzla.
Uvařené vajíčko obarvěte přírodní barvou (např. slupky cibule, šťáva z červené řepy, borůvek,…) a napište na něj nějakou kvalitu, vlastnost, kterou chcete v sobě plně rozvinout, realizovat. Poté vajíčko nabijte energií vašeho záměru (vizualizujte si a prociťte splnění vašeho cíle) a snězte ho.


Podobně můžete ozdobit i vyfouknuté vejce, aktivovat ho společně s představou dosažení vašeho cíle a poté uschovat do doby, než se váš záměr naplní. Pokud si ve vyfouktutém vajíčku uděláte větší dírku, můžete do něj vložit i svitek papíru s vaším přáním.



Hodit se vám může i vaječná svíčka: Odklepněte pouze vršek skořápky, obsah spotřebujte a prázdné vajíčko omyjte a nechte vyschnout. Rozhřejte si vosk požadované barvy (na tavení vosku používám soupravu na výrobu čokoládového fondue). Na dno vajíčka upevněte knot a poté zalijte voskem. Nechte vosk ztuhnout.
Vajíčko můžete případně dozdobit (já ho pokapala červeným voskem).



Pletení "osudu"

Pomlázku nemusíte využít jen jako nástroj k zajištění zdraví, z vrbových proutků si můžete uplést i své přání. Vyberte si počet prutů podle vašich dovedností a nebo podle symboliky, kterou chcete zvolit. Každý prut může představovat nějaký aspekt vašeho přání nebo pomocné síly - čtyři živly, Bohy, vaše vnitřní síly (mysl, duši-srdce a tělo) apod. O pruty byste měli vybraný strom požádat a za jeho pomoc se mu nějak odměnit.
Při pletení se soustřeďte na své přání, vnímejte jednotlivé síly. Pomlázku si můžete vhodně ozdobit (stuhami v symbolických barvách, vajíčky apod.).
Chcete-li celé kouzlo ještě posílit, čerstvé spletené pruty zasaďte do země a nechte vyrašit. Bude-li se vašemu přání dařit, vyroste vám z nich celý strom.
Vrba je měsíční strom, spojený s elementem vody. Prý měla i své kněžky. Jejím proutím si svazovaly košťata čarodějnice.



Jak jsme zaseli, tak sklidíme

Máte-li nějaký dlouhodobý nebo větší cíl, můžete jeho úspěšné naplnění předvídat a pozorovat pomocí semínek.
Semínko představuje naši myšlenku, záměr, vizi. To, zda-li vyklíčí a vyroste, záleží na tom, do jaké půdy ho zasadíme, jak o něj budeme pečovat a jaké vnější vlivy na něj budou působit.


Pro vnitřní nalazení si zkuste meditaci Růst semínka nebo si udělejte výklad.

Zvolte si semínko vhodné rostliny (květiny) - pokud bude symbolicky odpovídat vašemu cíli, tím lépe. Připravte si také malý květináč, půdu a vodu.
Přeneste do semínka představu vašeho cíle, stejnou pozornost můžete věnovat i půdě, květináči a vodě. A poté už zasaďte, dejte na vhodné místo, pečujte a čekejte na výsledek.




 


Komentáře

1 Löffelholzová Löffelholzová | Web | 12. dubna 2012 v 8:35 | Reagovat

Ještě kdyby se to počasí umoudřilo...

2 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 12. dubna 2012 v 8:39 | Reagovat

Teď je v přírodě ještě období bojů (aneb apríl), tak musíme být trpěliví :-) Nám se sice déšť moc nelíbí, ale zemi se hodit bude.

3 Miky Miky | E-mail | Web | 12. dubna 2012 v 9:16 | Reagovat

Díky za inspiraci, zvláště to pomlázkové kouzlo se mi moc líbí, to asi vyzkouším. :)

4 Miky Miky | E-mail | Web | 12. dubna 2012 v 9:17 | Reagovat

Ten snímek rostoucí pomlázky je odněkud od vás?

5 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 12. dubna 2012 v 10:01 | Reagovat

[4]: Obrázek je cizí, u nás na vsi jsem takovou vrbu také u někoho viděla, tak mě teď napadlo ji využít i magicky :-) Budu to tedy také teprve testovat.

6 Lukáš Lukáš | Web | 14. dubna 2012 v 7:26 | Reagovat

[5]: ty jsi taková ta typická čarodějka co si potrpí na tradičních věcech, že ? Jen se ptám...

a tady "http://vanatru.blog.cz/1204/videoserial-eklekticke-carodejnictvi#komentare"; jsi se mě ptala "Lukáš: A zkoušel jsi to - tj. máš nějaká vlastní videa k tématu?
Mimochodem, přečetla jsem si tvoji Učebnici magie, kam ti k tomu můžu poslat komentář?"...a já odpovídám tady:

- říct mi svůj názor můžeš třeba tady například...já komentáře volně nepodporuji protože jsem zažil provokatéry (takže už asi chápeš).

7 Elen Elen | Web | 14. dubna 2012 v 8:26 | Reagovat

Lili,to jsou krásná kouzla, však už to známe odmalinka z pohádek, že  např. láska stejně jako květina potřebuje svoji péči a nic u nich neuspěcháme. Rostliny jsou skvělí učitelé.

8 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 15. dubna 2012 v 20:58 | Reagovat

[6]:Lukáš: Nepotrpím, jen se jimi nechávám inspirovat. Tradice je dobrý výchozí bod. Když mě osloví, zařadím je do praxe, většinou si ale věci upravuji na míru nebo intuitivně vytvářím.

Mé dojmy z Učebnice magie: První polovina se mi líbí a považuji ji za užitečnou, ta cvičení jsou dobrá. Ovšem ta další část je na mě už trochu sci-fi. Je možné, že jsi svojí vizí magie a jejího použití předběhl dobu, nicméně pevně doufám, že lidstvo nedospěje do stavu, kdy se budeme zabíjet růžemi a vysílat tunelem smrti na oběžnou dráhu :-)
A ještě mě celkem zaujala ta nekromantická kouzla, především jsem tedy zvědavá, jaký je tvůj názor/ přesvědčení na osud duše po smrti. Jsi nakloněn "životu po životě", nebo pro tebe smrtí vše končí (a je tedy dobré tomu konci zabránit)? Bereš v potaz vůli toho zemřelého (jestli chce nebo nechce odejít) a skutečnost, že zadržení duše v hmotném světě je nepřirozené a většinou způsobuje problémy (pokud pro to nemá nějaký důležitý a pozitivní důvod - např. rozhodne se být ochráncem někoho blízkého)?
Děkuji za odpovědi :-)

9 Lukáš Lukáš | Web | 16. dubna 2012 v 10:07 | Reagovat

[8]: za prvé první polovina jsou i ta kouzla protože druhá polovina je až ta filozofie (a tam už kouzla nejsou - to jen tak informačně) - a ta kouzla co jsou pro tebe "sci-fi" jsou ve skutečnosti jen "výcuc" z toho co všechno je uskutečnitelné v rámci magie. Protože v magii je možné všechno v podstatě v případě když je zachováno následující:

- dynamizovaná (cvičená) vůle
- imaginace (představy-schopnost)
- kontrola/ovládání myšlenek (mysl)
- ovládání (ve smyslu možností) univerzálních živlů

Takže co se týká kouzel jsem nemusel uvádět nic...a přesto by to všechno bylo uskutečnitelné - by ses ještě divila co všechno je možné :) ) já třeba jsem na cestě k malému božství (jako budoucí bůžek)

- takže opravdu není problém někoho usmrtit RŮŽÍ SMRTI či někoho nechat VYSLAT NA OBĚŽNOU DRÁHU magicky. :) ) i když to všechno zní fantasticky tak i fantasie je uskutečnitelná (za předpokladu dodržení výše uvedených bodů)

Dále...

Duše je jen bezvědomý obal sloužící společně s fyzickým tělem jako nástroj pro mentální (tedy duchovní) tělo (tedy to JÁ - ego) - protože duše se časem rozloží.  A osud dle mého názoru jako takový neexistuje - ale je jen častečný osud (do velké míry si jej člověk může upravovat).

Jinak máš-li na mysli co se stane s tebou (tedy s tím duchem - protože ty jsi ten duch - to mentální tělo tedy) - tak duch podléhá reinkarnačním zákonům dle mého názoru - nevím co přesně by tě zajímalo - já osobně končím v tomto reinkarnačním koloběhu a to tím že zde zůstávám dále jako bůžek.

Takže to jsem odpověděl vlastně i na téma "život po životě" - já zůstávám v "normálním" životě ale jen jako "bůžek".

Jinak podle toho jak jsem výše zmiňoval reinkarnaci tak tedy smrtí určitě vše nekončí.

Dále...

Stále kalkuluješ s duší jako by to měl být duch (tedy to JÁ - EGO) - ty jsi ten duch a ne duše. Duše končí a duch ne.

Vůli zemřelý člověk určitě má a proto může učinit kroky k tomu aby tady zůstal ale jakmile odejde je mu vlastně dáno příkazem že se musí dále reinkarnovat a to se mi na tom nelíbí (o tom píšu i ve své knize v dalších částech - v té FILOZOFII MAGIE).

Zadržení ne duše ale ducha (to je potřebné si uvědomovat) je podle mého názoru špatně - proč - se dovíš v mé knize v části filozofie magie.

člověk je totiž složen z:

- hrubohmotné (tedy fyzické) tělo
- astrální (tedy dušení) tělo
- mentální (tedy duchovní) tělo

Chápeš ?

Klidně ještě něco zodpovím pokud jsem se vyjádřil nepřesně...děkuji za čas.

10 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 14:16 | Reagovat

Lukáš:
Díky za objasnění.

Ke "sci-fi": Ale jo, já jsem otevřená tomu, že za určitých podmínek je možné cokoliv, včetně dosažení božství, jen mě fascinoval ten důraz na bojové využití :-)

Ohledně těch dějů po smrti došlo k tomu, že každý z nás používá jinou termonologii - já nazývám to, co přetrvává po smrti duše, ty mentální tělo/duch. Já se přikláním spíš k tomu, že ego se po smrti rozpadá (ovšem opět záleží na tom, jak ego chápeš) a zkušenosti z onoho života zapadnou do většího celku - tj. se jakoby nahrají do centrálního počítače. Duši beru jako "esenci", která přetrvává a účastní se reinkarnace s předchozími zkušenostmi a ducha jako tu nejvyšší část naší existence, onen centrální počítač, který vše řídí a ve kterém probíhají všechny naše životy současně.
To, co od reinkarnačního procesu většinou odrazuje, je ona ztráta současného já. Zapomnění je součástí hry, pokud se ovšem nedostaneš na vyšší level :-) Nemyslím si, že reinkarnace je ti dána příkazem, jsem spíš zastáncem toho, že duch si takovou cestu zvolí sám a určí si podmínky podle svého záměru. To, že si na to pak duše (nebo současné já) nevzpomíná, je věc druhá.
Ale třeba je všechno úplně jinak :-)

11 Lukáš Lukáš | Web | 16. dubna 2012 v 15:34 | Reagovat

[10]: bojové využití je tam proto, neboť se bojovat bude (!) časem (to božství totiž vyžaduje určitou ochranu abych tak řekl).

Dále...

Ano terminologie je problémem celosvětovým.

Dále...

Jak ego chápu já ? Ego = Já - to znamená to je to jádro lidské bytosti.

Dále...

Reinkarnace je dána jakými "herními pravidly" čímž chci říct, že když porušíš řád vracíš se zpět abys mohla napravit své chyby (ale ve své knize mluvím o tom, že na počátku všeho byl člověk takzvaně  "čistý" a někdo nebo něco jej jaksi "donutilo" pravděpodobně).

Dále...

S tím zapomínáním předcházejících věků nesouhlasím ale to můj postoj.

Dále...

Říkáš že duch si zvolí svou cestu sám - a já ti říkám, že já osobně vím že to tak není a víš proč (?), protože já bych si nevybral příchod na tuto fyzickou Zemi (nelíbí se mi tady ale když už tady jsem tak se snažím být bůžkem).

Podle něčeho si určité věci můžeš odvodit.

Dále...

U nás dvou (a nejen dvou) je "problém" v tom, že máme trošku jinou terminologii (ale jak jsem řekl v úvodu je to problém celosvětový).

Díky.

12 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 16:05 | Reagovat

Lukáš: Používáme sice jiné výrazy, ale mám dojem, že tím myslíme to samé.

Ta reinkarnace a její pravidla, to je téma na dlouhé zimní večery. Existuje na to několik odlišných pohledů, já osobně zastávám "podle tvé víry se ti staň".
Zapomínání je jen zdánlivé, vhodnými metodami si to z toho počítače můžeš vylovit.
Mně se tady taky dost často nelíbí, ale na druhou stranu to může být zúženým pohledem na moji existenci. Pokud bych se na to podívala z nadhledu, přehlédla krajinu z vysoké hory (tedy pozice ducha), možná bych viděla úplně něco jiného. Často nás určitá cesta svazuje a my si myslíme, že jsme k chůzi po ní odsouzeni, ale když se podíváme z toho kopce, uvidíme těch cest spousty a třeba zjistíme, že můžeme cestovat mnohem výhodněji. Nebo jiný příměr - moucha tvrdošíjně naráží do okenní tabule s tím, že tudy přeci musí proletět, aniž by si všimla, že o kousek dál je okno otevřené.

13 Lukáš Lukáš | Web | 16. dubna 2012 v 16:16 | Reagovat

[12]: ten dojem zdá se že je více-méně správný

Dále...

Možná to s tou vírou tak nemyslíš ale sama magie jako taková není o víře neboť víra patří do náboženství.

Dále...

Říkáš že se ti tu na fyzické Zemi také nelíbí...mně se tu nelíbí už asi zhruba patnáct let. :( ale snažím se dělat si lepší život a to konkrétně cestou k božství (dokonce jsem se kvůli této cestě vzdal i lásky k dívce - no tak jistě protože láska odčerpává až neuvěřitelné množství energie a času a to si bohužel nemůžu dovolit - já tedy určitě ne).

Dále...

Já jsem si vybral cestu k božství a proč ? Protože už od svých přibližně patnácti roků jsem toužil stát se bohem. Chtěl jsem mít takové možnosti (na absolutním bohem ale stačí mi být bůžkem) - zaručuje mi to klid a pohodu).

Ale chápu co jsi chtěla říct tím jistým připodobněním.

14 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 16:41 | Reagovat

Lukáš:
Víru myslím ve smyslu přesvědčení, že něco nějak je. V tomhle významu do magie určitě patří (musíš mít jistotu, že budeš úspěšný).

Láska - to je mi líto, že to tak vidíš. Možná ale myslíš lásku podmínečnou, která vytváří spíš vazby a závislosti a je skutečně energeticky náročná, protože v nezdravých vztazích jde téměř vždy o boj o moc, o energii.
Pokud jsou ale oba partneři srovnaní sami se sebou, nemají potřebu tomu druhému něco odčerpávat, naopak se vzájemně na svých cestách podporují a sytí.
Upozorňuji, že jsem v tomhle velký idealista a čistou lásku považuji za nezbytné palivo i smysl pro (můj) život :-)

Pokud ti cesta k božství přináší štěstí, je to ok.

15 Lukáš Lukáš | Web | 16. dubna 2012 v 16:47 | Reagovat

[14]: pak je to v pořádku s tou vírou (víra v sebe sama a jisté přesvědčení - ano to si rozumíme)

Dále...

Abych byl přesný mám jistou zkušenost s holkama a právě protože mě to mále zničilo...musel jsem přistoupit k nejtvrdším opatřením (to znamená vzdát se lásky - protože já beru jen tu pravou Lásku a ne to co je ve světě současnosti - ten bordel)

Dále...

Žádnou lásku podmínečnou jsem nemyslel...a abych byl přesný tak je to myšleno takto:

- než bych tu holku takzvaně "měl" tak to chvíli pochopitelně trvá
- mezitím uteče jistý čas a vkládá se do toho všeho s nadějemi nemalá energie protože nemáš jistotu jestli mě ta holka nekopne do prdele s prominutím

Rozumíme si proč jsem říkal že by mě to stálo příliš mnoho energie a času ?

Jistě že až už jsou partneři ... tak ... tak se podporují (tam už je to hotová věc - ale já jsem mluvil o tom co je PŘEDTÍM).

Dále...

A ano cesta k božství je rozhodně nutná protože pravou Lásku bych našel až "bůh ví kdy" a až bych ji našel tak bych s prominutím "za chvílu zdechl"...jestli si rozumíme...takže pro mě je lepší být tak trochu egoista - nevyčerpává mě to a jsem v naději že budu žít stovky či tisíce let ne-li déle.

Snad jsem to vyjádřil jasně :)

16 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 17:22 | Reagovat

Tak to jsem asi hodně ambiciózní, když ji chci najít ještě v plné síle :-D

Samozřejmě, že do vytvoření vztahu musíš dát nějaký vklad a riskuješ, že to nemusí vyjít. Pak záleží, jestli jsi ochotný do toho i přes tu nejistotu a i přes několik neúspěchů jít, jestli ti ta naděje za to stojí.
I tady se ale dá použít síla záměru - přitáhnout si správného partnera, se kterým je možné takový vztah vytvořit. Řekla bych, že to bude o trochu jednodušší než tunel smrti :-)

17 Lukáš Lukáš | Web | 16. dubna 2012 v 17:35 | Reagovat

[16]: no...tak to já ochoten nejsem no... :) já potřebuji jistoty. A snižovat se v magii na úroveň ovlivňování lidí pro Lásku nebudu. :)

18 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 17:40 | Reagovat

[17]: Já tím nemyslela ovlivňování lidí, ale reality - tj. vytvoříš v sobě a kolem sebe takové podmínky, které ti vhodného partnera přirozeně přivedou do cesty.

19 Lukáš Lukáš | 16. dubna 2012 v 17:45 | Reagovat

[18]: lituji, ale já jsem se Lásky vzdal už v podstatě dávno a je mi vnitřně lépe od té doby - jsem se s tím dlouho smiřoval ale pochopitelně se s něčím takovým nelze smířit úplně :( ale skutečností je, že snaha o holku by mě mohla zničit (doslova)...už jsem to jednou před čtyřmi lety zažil to peklo !

20 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 18:00 | Reagovat

Jasně, je to tvoje rozhodnutí a, jak jsem psala, pokud ti ta cesta vyhovuje, je to v pořádku. Přeji, ať se daří :-)
Já zatím budu ještě bojovat a riskovat. Peklo vztahu jsem v určité podobě už zažila, a právě proto mám motivaci vytvořit něco lepšího.

21 Lukáš Lukáš | 16. dubna 2012 v 18:04 | Reagovat

[20]: víš Květo...jako bůžek si budu během staletí či tisíciletí moci dovolit holek víc než si dovedu teď představit. Takže jako bůžek budu mít dost času prožívat to peklo neboť budu bůžek.

22 Lukáš Lukáš | Web | 16. dubna 2012 v 18:10 | Reagovat

Nicméně to není hlavní důvod pochopitelně (o holky jako milenky a tak dále se nezajímám i přes můj věk). Já si jen jdu pro to co mě baví a co mi nedělá nějak zle. I když uznávám, že bych byl někdy v budoucnosti potěšený kdybych "našel" pravou Lásku - ovšem to může být až budu bůžek. Je potřeba vnímat tyto moje priority.

23 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 18:24 | Reagovat

[21]: :-) Ano, to je výhoda božství.

24 Lukáš Lukáš | Web | 17. dubna 2012 v 13:12 | Reagovat

[23]: Nechápu proč se někteří odmítají dostat na cestu k božství a přitom sami uznávají že ta možnost stát se bůžkem zde existuje. Takoví lidé raději chtějí být zranitelní a vnímat tu nepříjemnou chuť života když člověka bolí zuby a omdlévá při trhání nervu či si zlomí nohu/ruku a tak dále až po vnitřní krvácení na oddělení chirurgie či "nekonečný" třes s křečemi které například nedávno potkali mě na chirurgii :( Tak.

25 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 14:57 | Reagovat

[24]: Na tohle ale nemusím být bůžkem, stačí natrénovat vhodné techniky na zvládání bolesti a nebo využít nějakou účinnou alternativní léčebnou metodu (já třeba studuji homeopatii, která v podobných situacích často odvede velmi dobrou a rychlou práci).

26 Lukáš Lukáš | 17. dubna 2012 v 15:41 | Reagovat

[25]: nepochopila jsi nic...přece já nechci zvládat bolest...božství spočívá mimojiné v tom, že tu bolest vůbec nemám :) takže nechápeš no dobrý...

27 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 16:34 | Reagovat

Ale jo, já chápu, že to chceš mít na vyšší úrovni, jen upozorňuji, že nemusím být nutně bůžkem k tomu, abych se dokázala zbavit utrpení - napsal jsi, že nechápeš, proč to někteří odmítají, chtějí být zranitelní a trpět bolestí.

28 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 16:36 | Reagovat

P.S. A kromě toho, i utrpení může mít někdy svůj smysl a ani bohové se mu nevyhýbají :-)

29 Lukáš Lukáš | 17. dubna 2012 v 16:42 | Reagovat

[27]: obávám se, že budeš potřebovat božství pokud se chceš zbavit efektivně utrpení.

Jako bůžek budu nezranitelný na fyzické úrovni chápeš to ?

30 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 16:56 | Reagovat

Já myslím, že to potřeba není, ale nebudu ti brát tvůj pohled.
Fyzická zranitelnost je jen jedna půlka problému :-)

31 Lukáš Lukáš | 17. dubna 2012 v 16:58 | Reagovat

[30]: samozřejmě nesouhlas se mnou...to není podstatné...zřejmě máš jinou představu o tom, co získáš když se staneš bohem známým z polyteismu.

32 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 17:11 | Reagovat

Bohové známí z polyteismu mají spoustu problémů, dokonce i ti nezranitelní umírají (a znovu se rodí). Ale chápu, jakým typem bytosti by ses chtěl stát.
Jde o to, že moje cesta je jiná. Já vidím větší výzvu v tom hrát nejprve úspěšně a efektivně hru na smrtelnické úrovni. Nemusím se stát bohem, abych mohla používat účinně svoji vnitřní sílu tady na zemi, v této běžné realitě. Já si totiž myslím, že ve své podstatě už bohy jsme.
Myslím, že dobrý mág by měl nejprve zvládnout svůj obyčejný život tak, aby v něm byl spokojený a naplněný. Odvážit se pohlédnout temnotě do tváře, přijmout a zpracovat své vlastní stíny a tím pádem i stíny světa, ve kterém žije. Tohle já osobně považuji za základ magické praxe a dokud tohle nezvládnu, nemá cenu se snažit o pozici boha. Jak mohu ovládat živly a kosmické síly, když nedokážu zvládnout svůj vlastní život?
Chápeš? :-)

33 Lukáš Lukáš | Web | 17. dubna 2012 v 17:16 | Reagovat

[32]: jak říkám...máš trochu jinou představu o božství z polyteismu... zřejmě asi jinou kulturu máš na mysli.

tvá cesta je jiná pochopitelně...

chceš hrát smrtelnickou hru - abys ses ale dožila konce (myšleno v dobrém)
stačí například zákeřná nemoc a jseš v prdeli

smrtelný lidský život je tak krátký že není čas na to o čem ty mluvíš (je čas tak akorát na cestu k božství)

tvá poslední otázka je zajímavá a souvisí i s těmi nemocemi:

právěže abys měla dost času na pochopení všech tajů a tak dále...se musíš stát bohem protože získáš více času na chápání a na zvládání běžných věcí dostaneš lepší možnosti. - v opačném případě se úspěchu nemusíš ani dožít (myšleno v dobrém).

34 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 19:45 | Reagovat

Ale nemoc je projevem vnitřní nerovnováhy, nepřichází jen tak náhodně zvenčí. Takže když na sobě poctivě pracuji, znám své tělo i duši, žádná smrtelná nemoc mě zákeřně překvapit nemůže a i ten život si prodloužím dostatečně na to, abych tu udělala to, co potřebuji a chci.
Mimochodem, jedna zajímavost, kterou vyprávěla jedna duchovně založená žena. Na své narozeniny si řekla, že se chce dožít 500 let. A na základě toho rozhodnutí se u ní rozjely dost silné procesy, takže se toho nakonec zalekla a zrušila to. Takže kdo ví, třeba stačí málo :-)

35 Lukáš Lukáš | 17. dubna 2012 v 20:17 | Reagovat

[34]: nechápeš tu nezranitelnost - nejde jen o nemoci...ale i o to když do těla člověka někdo vystřílí zásobník z kulometu tak ti žádná harmonie těla nepomůže...už chápeš ? Proto božství...

Navíc prodlužování života až na tisíce let - to je vynikající...

U bohů nehrozí komplikace typu náhodných nežádoucích negativních procesů tak jak výše popisuješ.

36 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 17. dubna 2012 v 20:28 | Reagovat

Samozřejmě, takové výhody jsou jasným plus pro božství.
Co když ale i ten člověk srovnaný sám se sebou přirozeně takové tragédie odpuzuje? Dá se narazit na příběhy, kdy se dotyčný bez újmy pohyboval v bitevním poli.
Ale to už je ta filozofie o propojenosti vnitřního a vnějšího.

37 Lukáš Lukáš | Web | 17. dubna 2012 v 20:31 | Reagovat

[36]: s úsměvem mohu říct, že božství je bez diskuzí lepší než člověk bez božství (ve všech ohledech i tedy z hlediska zdraví). Rozumíme si. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama